Resor

En helg i Indianapolis

I lördags vaknade Paul och jag i ett hotellrum i Kentucky efter en ganska blöt kväll på mitt jobbs årliga “holiday bar crawl”. Vi mötte upp med Ace som bodde på samma hotell och sen tog vi vår lilla hyrbil och körde ända till Indiana för att hälsa på vår kompis Jess som bor i Indianapolis.

Vi körde genom tre delstater den här dagen – Kentucky, Ohio och Indiana – och det spöregnade precis hela vägen.

Väl framme fick vi i alla fall hänga med Jess extremgulliga och gigantiska fem månader gamla labradoodle-valp, så den ganska trista roadtrippen kändes genast värt det. ÅH, valpar.

Jess tog med oss till alla Indys bästa barer och vegetariska restauranger. Vi började på punkstället Sinking Ship, där man till exempel kunde beställa en Bag o Dicks eller en (vegansk) Sack of Balls.

Här är jag inne på Sinking Ships damtoa, hej hej.

Vi avslutade kvällen på en tikibar med några av Jess kompisar.

Nästa morgon hade vi en väldigt kelig besökare i sängen. Har man en sån här hund i ett klimat där det regnar och är lerigt större delen av året så får man vänja sig vid att ha en blöt hund i sängen. Vi vande oss snabbt!

Jess tog med oss till sitt bästa brunchställe. Det var även en miljon andra människors bästa brunchställe, så vi fick vänta på ett bord ganska länge. Det var åtta plusgrader ute, och jag som är van vid Kalifornienväder hade en tjock vinterjacka (som jag för övrigt hade lånat av min kompis Stacey för den här resan eftersom jag inte äger några varma kläder) på mig. Jess hade bara t-shirt på sig den galningen. Det märks vem som bor i Indiana.

Brunchen var i alla fall väl värd väntan. Yoghurt med färska bär är min standardfrukost, och när jag äter ute brukar jag lyxa till det med en croissant också. Bästa frukosten/brunchen alla kategorier.

Efter maten körde Jess runt oss i fina kvarter i Indy. På en gata såg alla hus ut såhär. Vi kollade genast upp vad det skulle kosta att äga ett sånt här smärre slott. De allra dyraste var värda knappt tre miljoner svenska kronor. För tre miljoner kan man knappt köpa en garderob i San Diego, ha. Ett hus på vår gata som är betydligt mindre än detta är just nu till salu för 13 miljoner. Sånt tänker vi ganska mycket på.

Och det var vår blixtvisit till Indiana det.